torsdag den 22. maj 2014

Test af ActiFry

Jeg er så heldig, at jeg har fået tilbudt at teste et nyt maskineri til køkkenet - en ActiFry fra Tefal og det er jo altid spændende...

Ja og så er det jo lige, at dem der kender mig i det virkelige liv ligger på gulvet og klasker sig på lårene af grin....jeg kan absolut intet lave i et køkken og derfor er manden min (køkkenchefen hos os) selvfølgelig taget med på råd om det kunne være noget for os sådan et nyt køkkenmonster :)

ActiFry blev beskrevet som et "must have" i køkkenet, hvis man gerne vil lave sund mad, men samtidig også vil bruge tiden efter en travl arbejdsdag på andet end madlavning, og det kan vi da kun sige JA tak til her!

Man kan tilberede en masse forskellige retter i ActiFry-maskinen – bl.a. sunde, lækre og sprøde pomfritter, alle former for grønsager, kød og fisk. Der følger en opskriftsbog med maskinen, og der findes også en app med inspiration til retter tilberedt i ActiFry.
 
Vi har dog valgt bare at prøve os frem og har nu efterhånden prøvet mange forskellige retter i maskinen og jeg må sige, at på trods af lidt sund skepsis, så er vi faktisk blevet ret glade for maskinen.

Det sparer virkelig tid idet maskinen står og passer dig selv med kødet i eller kartoflerne...vi har lavet rigtig mange ting i den...det bedste er virkelig kartoflerne/pomfritterne. De er SÅ lækre og så er de meget fedtfattige. Man bruger kun en lille skefuld olie til et kilo kartofler der er skåret ud!!

Vi har også lavet masser af kylling i den på mange forskellige måder, og det bliver bare SÅ saftigt og lækkert. Vi nærmer os bikinisæsonen og vil gerne lige minimere lidt af flæsket inden vi flasher maverne :)


 
 
 
Kyllingestykker stegt i ActiFry
 

Kartofler skåret ud i både - ses her i maskinen


Håndskårne pomfritter af almindelige kartofler


Både kartoffelbjælker af bagekartofler og
brocoli der lige er dampet hurtigt i den

Kyllingelår tilberedt i ActiFry


 
Ja sådan ser dyret altså ud - en virkelig god maskine om end ikke en så køn en af slagsen. Synes godt nok ikke den er så smuk i mit køkken og den er altså også lidt af et stort skrummel på køkkenbordet, og med skabene fyldt op synes jeg ikke rigtig jeg kan finde pladsen til den. Den står lidt i bryggerset på bordet og tages så ind i køkkenet ved brug, men den har alligevel fundet vej til vores maver, så den bliver ikke sådan lige gemt af vejen foreløbig :)

Ønsker du at vide mere om ActiFry kan du finde svarene på www.tefal.dk

Dette indlæg er sponsoreret, maskinen har vi fået tilsendt til test og manden har lavet al maden, men meningerne er helt mine egne :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar