søndag den 1. september 2013

Nyt børneværelse...

Ja tænk så gik der lige flere måneder siden sidste indlæg ... UNDSKYLD... men jeg gik helt ned i ferietempo i ferien, og da jeg kom hjem kom regningen i form af en kæmpe pukkel af arbejde....og så må jeg tilstå at jeg har været lidt utro med det snart så populære INSTAGRAM....hvor det er så nemt og hurtigt lige at smide et par billeder....følg mig der på @Thomsonsunivers...

Nå men tilbage til nyt pigeværelse...Millepigen på snart 8 år proklamerede i ferien, at hun gerne ville have nyt værelse for det gamle var simpelthen for barnligt og dermed mega pinligt....GISP det er kun 1½ år siden vi sidst lavede om....til masser af farver og retro, men tro mig når man snart er 8 år så er farver nu åbenbart barnlige???

Så den sidste uge har vi (læs: jeg) knoklet med at indrette nyt pigeværelse....det startede egentlig blot med ny seng til pigebarnet og inden jeg fik set mig om så var alle møbler malede nye farver, en enkelt væg malet, tapet sat op og gulvet malet....pyh men nu er vi færdige...og det er blevet rigtig fint og lidt mere voksent som hun ønsker og hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg SÅ meget mere vild med det nye...som det nok er gået op for jer så er jeg heller ikke så stærk i farver i mit eget hjem ;) Hvis du vil se forvandlingen så kan du se værelset før forvandlingen lige http://thomsonsunivers.blogspot.dk/2012/04/frdigt-tsevrelse.html










Sengen er lavet af en gammel afsyret dør der er malet pudderfarvet og sat store gummihjul med lås på (Idéen er tyvstjålet lige her http://blog.bettinaholst.dk/). Det giver en lav seng, så væggen på det lille værelse kan udnyttes bedre. Jeg har monteret en sengegavl fra House Doctor i en anderledes position så hun også kan bruge sengen lidt sofa-agtigt til at sidde i.

Kuberne og husene på væggene er fra Bloomingville.

Der er blevet sorteret og smid ud i stor stil - ud med legetøj og dukker...pyh det lettede på det lille værelse, så det forhåbentlig er nemmere i fremtiden at holde orden på, og så alligevel et stik lige midt i hjertet - hvor blev min lille tumling af med alle sine 1000 dukker og farvestrålende plastiklegetøj??

10 kommentarer:

  1. Virkelig smukt værelse :-))
    Kh louisa

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare blevet godt!! Det må være fedt med en mor, der bare i den grad har styr på boligindretning!
    Men jeg kan godt forstå, det giver et lille stik, det er godt nok tidligt, at dukker m.m. er yt.
    Tillykke med det fine resultat! Smitter det til naboen? ;)

    SvarSlet
  3. Hejsa

    Faldt tilfældigvis over din blog. Sikke et fedt værelse din pige har fået sig der;-)
    Hvilket mærke er den pudderfarvet maling og hvor er den købt? Er det den samme, som er brugt på den ene væg?

    Kan du huske hvor foldemadrassen med stjernerne er fra og det fine billede op ad den sort/hvid stribet væg?

    Så fint så fint

    Anja

    SvarSlet
  4. Luisa og Henriette - tak :) Jo det smitter til broderen...så nyt drengeværelse står den på i efterårsferien :)

    Jeg bruger mærket nordsjö men tror det fleste mærker har god maling :) Ja den er den samme jeg har brugt på væggen da den kun er glans 5 og dermed er ligeså mat som en vægmaling.
    Madrassen har jeg lige købt den anden dag i Fakta og billedet er fra Bloomingville - det kan købes i min webshop www.thomsons.dk
    KH Tine

    SvarSlet
  5. Super fed indretning. Jeg låner lige ideen med sengen, har to drenge med små værelser og skråvægge. Så tak for inspiration :)
    Mvh Maibrit

    SvarSlet
  6. Hold op en drømmeværelse. Hun må da være ellevild !. Glad for at du kunne bruge ideen med daybeden :-)

    SvarSlet
  7. Sååå fint, har en datter på 9 år der lige er kommet med samme udtalelse så jeg må igang! Kan du huske hvilken farvekode fra Nordsjö du har brugt til kommoden/væggen? På forhånd mange tak :) Hilsner fra Johanne

    SvarSlet
  8. Kan det evt. være "Bright antibes" eller "sparkling Antibes"? :)

    SvarSlet
  9. hej

    hvad er str på døren og hvad er det for en madres du har brugt

    SvarSlet